MANICURE: CZY HYBRYDY NAPRAWDĘ TAK ŁATWO USUNĄĆ?

By | 23:19 1 comment
Cześć dziewczyny!



Dzisiaj chciałam powiedzieć Wam trochę na temat manicure hybrydowego, a raczej jego usuwania.


Zanim kupiłam swój pierwszy lakier hybrydowy, spędziłam cały dzień czytając opinie blogerek na temat samodzielnego wykonywania tego rodzaju manicure, a także jego usuwania.
Większość opinii była pozytywna - manicure wykonuje się łatwo i równie łatwo jest go usunąć. Zachęcona zdecydowałam się na markę Semilac. Kilka dni później byłam już posiadaczką swojego pierwszego zestawu i po kilku godzinach (!) od otrzymania paczki, miałam na swoich paznokciach pierwsze, samodzielnie zrobione hybrydy.
Samo wykonanie takiego manicure jest łatwe i na pewno opiszę je na blogu, jednak dziś chcę podzielić się z Wami moją opinią na temat usuwania hybryd.

Niestety, moje doświadczenia z usuwaniem hybryd nie są pozytywne (zaznaczam jednak, że mogę robić coś źle) i uważam to za jedyny minus tego typu manicure, ale po kolei...

W internecie można znaleźć ilustrację pokazującą jak w 3 prostych krokach usunąć hybrydy Semilac.



KROK PIERWSZY

Pierwszy krok to spiłowanie wierzchniej warstwy hybrydy, czyli topu. Ja używam do tego pilniczka o gradacji 100/180. Ta czynność przyspieszy zmiękczenie lakieru za pomocą płynu, który nakładamy na paznokcie w kolejnym kroku.




KROK DRUGI

Następnie przykładamy do paznokci waciki nasączone acetonem lub removerem Semilac i owijamy je folią aluminiową (można również zakupić specjalne folie z wacikiem, ale moim zdaniem jest to zbędny wydatek).





KROK TRZECI
 
Po 10-15 minutach lakier powinien zacząć sam odchodzić, należy wówczas usunąć go za pomocą drewnianego patyczka lub specjalnego stripera Semilac.

Po ponad 20 min w folii (jak widać lakier na palcu wskazującym prawie w ogóle nie odszedł)


KROK CZWARTY
 
Ostatnim krokiem jest przejechanie po paznokciach bloczkiem polerskim w celu usunięcia pozostałości po hybrydach. Na koniec można nałożyć na paznokcie oliwkę lub odżywkę.

JAK UPROŚCIĆ KROK DRUGI?

Owijanie paznokci folią można zastąpić wymoczeniem ich w miseczce z acetonem/removerem.
Ja zdecydowanie polecam ten sposób, ponieważ hybryda szybciej i w większym stopniu odchodzi od paznokcia, nie marnujemy także czasu na zabawę w wycinanki i owijanie paznokci folią.

Jak widać na zdjęciu, moczenie daje lepsze efekty (jednak muszę dodać, że aby otrzymać taki efekt musiałam długo moczyć paznokcie, co na pewno nie pozostało bez wpływu na ich kondycję)


GDZIE POJAWIA SIĘ MÓJ PROBLEM?

Mój problem pojawia się, kiedy dochodzę do kroku trzeciego.
Otóż po 15 minutach (z wacikami na paznokciach lub po wymoczeniu), lakier wcale tak łatwo nie odchodzi od płytki. O ile drugą warstwę koloru można zdrapać w miarę łatwo, o tyle pierwsza, jak również baza, uparcie trzymają się paznokcia. Nie pomaga kolejne kilkuminutowe moczenie w acetonie - pozostaje mi jedynie czasochłonne zdrapywanie lakieru za pomocą patyczka, a następnie usunięcie pozostałości bloczkiem polerskim (co również nie do końca wychodzi, o czym przekonałam się ostatnio po nałożeniu na paznokcie oliwki, która ujawniła - wcześniej niewidoczną - zmatowioną warstwę bazy).
Kiedy pierwszy raz próbowałam pozbyć się w ten sposób resztek hybrydy, uszkodziłam sobie płytkę paznokci.

Oczywiście nie jest to powód do rezygnacji z manicure hybrydowego, który bardzo polubiłam i z czystym sumieniem polecam każdej z Was. Chciałam jednak uprzedzić, że wbrew opiniom jakie można znaleźć w internecie, nie każda z nas będzie potrafiła łatwo i szybko usunąć hybrydy, czego ja jestem dobrym i - jak myślę - nieodosobnionym dowodem.

Pamiętajcie, dziewczyny, aby lakier hybrydowy usuwać delikatnie, zwłaszcza jeśli, tak jak ja, macie z tym problemy; lepiej poświęcić temu trochę czasu niż zniszczyć sobie płytkę.

Mam nadzieję, że z czasem dojdę do wprawy i usuwanie hybryd przestanie sprawiać mi tyle trudności i zabierać ogromną ilość czasu.



A Wy jakie macie doświadczenia z usuwaniem manicure hybrydowego?


Pozdrawiam Was,
Hair Majesty



Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz :

  1. Apple Watch Apple Watch band design review - iTanium
    There's a reason that keith titanium Apple Watch, an 8-bit retro, is one of chi titanium flat iron the titanium belly ring best Apple Watch brands out there. It offers where is titanium found an intuitive interface with gold titanium a full HD display

    OdpowiedzUsuń